Verzenden
Ons verzendbeleid
Na het plaatsen van je bestellingen gaan we aan de slag om jouw bestelling gereed te maken. Pakketten die op voorraad zijn en op werkdagen besteld zijn voor 16.00 uur, worden dezelfde dag verzonden. Sommige pakketten hebben we (nog) niet op voorraad en kun je daarom op nalevering bestellen. Je ontvangt na bestelling van ons een mailtje met de verwachte levertermijn. Zeker zijn dat je pakket op tijd binnen is? Bestel dan een voorraad cadeaubox of mail ons om te vragen naar de levertijd.
Levertijd
Bestellingen die gedaan worden op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 16.00 uur, worden dezelfde dag verzonden. We verzenden standaard met PostNL. PostNL levert van dinsdag t/m zaterdag. Bestel je op zaterdag of zondag? Dan wordt je pakketje doorgaans op dinsdag bezorgd. Wij hebben geen invloed op de pakketdienst en zijn dan ook afhankelijk van de transporteur. Je kunt geen aanspraak maken op ons door te late levering van het vervoerbedrijf.
Verzendkosten
We leveren zowel in Nederland als in België.
In Nederland kosten de brievenbuspakketjes € 4,95 en postpakketjes € 6,95. In België kosten de brievenbuspakketjes € 5,70 en postpakketjes € 9,70.
Meerdere pakketten
Wil je meerdere pakketten bestellen? Dat kan! Je kunt ze allemaal met pakketpost op jouw adres laten leveren of apart bestellen en direct door ons laten bezorgen bij de ontvanger. Je kunt maar één keer een verzendadres invullen bij het afrekenen. Heb je meerdere adressen en wil je snel de bestelling doorgeven? Download hier ons formulier voor meerdere adressen en mail dit naar hello@localfavs.nl
Retouren
Terug sturen
Ben je niet tevreden met je bestelling? Dan kun je deze terugsturen. We nemen je retour alleen aan als alle verpakkingen in de cadeaubox nog gesloten zijn. Een retour aanmelden doe je eenvoudig via mail naar: hello@localfavs.nl
Vermeld hierin jouw ordernummer en reden voor terugsturen. Je ontvangt dan van ons een verzendbon waarmee je kosteloos kunt terugsturen. Na controle van jouw retour ontvang je de kosten van je cadeaubox terug. Verzendkosten kunnen we helaas niet retourneren. Retouren dienen binnen 14 dagen na ontvangst aangemeld te worden.
Bestelling beperkt houdbaar?
Het is niet mogelijk om beperkt houdbare producten, zoals bloemen, maaltijden of verse snacks te retourneren. Dit is volgens de Wet Koop op Afstand waarin bepaald is dat “goederen met een beperkte houdbaarheid” niet geretourneerd kunnen worden.
Verkeerd adres
Heb je een verkeerd adres ingevoerd? Dan zijn we helaas genoodzaakt, wanneer je het pakket naar het goede adres wil laten versturen, opnieuw alle kosten (inclusief verzendkosten) in rekening te brengen.
fAQ
Je wilt iemand verrassen met een cadeaubox. Daarvoor wil je niet zelf voor verrassingen komen te staan. Hieronder lees je onze meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Elke box is samengesteld met de leukste en lekkerste producten van kleine ondernemers. Denk aan ambachtelijke chocolade, bijzondere stationary of een heerlijk beautyproduct. Bij elke box zie je een omschrijving met wat je kunt verwachten of stel zelf een box samen.
Nee, in de box zit geen factuur bijgevoegd. De factuur ontvang je direct in jouw mail als je bestelling wordt verzonden.
Bestellingen gedaan op werkdagen voor 16.00 uur woorden dezelfde dag verzonden, mits ze op voorraad zijn. Niet voorradige cadeauboxen staan aangegeven als ‘nalevering’. Je ontvangt dan zo snel mogelijk bericht over de verwachte leverdatum. We verzenden met PostNL en hebben helaas geen invloed op wanneer zij bezorgen. Doorgaans is dit de dag na verzending.
Wij kunnen helaas niet de exacte leverdatum bepalen. We hebben wel invloed op de verzenddatum. Als je bijvoorbeeld op woensdag 8 augustus je pakket geleverd wilt krijgen, dan verzenden wij je pakket uiterlijk dinsdag 7 augustus. In de drukke sinterklaas- en kerstperiode zullen we de pakketten een dag eerder versturen zodat ze zeker op tijd binnen zijn. We kunnen tijdige levering echter niet garanderen.
Een gewenste verzenddatum kun je aangeven bij het afrekenen van je bestelling als opmerking.
Jazeker! Onze leveranciers zijn kleine lokale ondernemers en doen een vreugdedansje als er grote bestellingen binnen komen.
Voor eenvoudige verwerking van je bestelling, kun je hier ons formulier downloden voor meerdere aantallen.
Voor zakelijke klanten kunnen wij ook de kerstgeschenken verzorgen. Kijk daarvoor op onze zakelijke pagina.
Voordat je denkt dat je het weg moet gooien.. NIET DOEN! Het is geen schimmel! De witte waas kan ontstaan zijn door kristallen die aan de oppervlakte ontstaan zijn door het smelten en weer stollen van cacaoboter. Ook de suiker in chocola kan deze witte waas veroorzaken of het schommelen van de temperatuur. De chocolade wordt er niet minder lekker op. Dus smullen maar!